Handelsbetingelser
1. Generelle oplysninger
Climovo ApS
CVR-nr: 45268098
E-mail: kontakt@climovo.dk
Adresse: Gyldenløvesgade 2, 2. th Aarhus N
2. Betaling
Climovo modtager online betalinger med:
-
Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay Online, Visa Electron og Apple Pay.
Beløbet trækkes først fra din konto, når varen er afsendt, eller det digitale produkt er oprettet, medmindre andet er aftalt. Ved betaling med debitkort (f.eks. Visa Electron og Mastercard Debit) vil beløbet blive reserveret i henhold til dine kortvilkår, indtil betalingen gennemføres eller afvises.
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og inkl. moms. Climovo anvender en sikker betalingsserver, der krypterer oplysninger med SSL-protokollen for at beskytte dine data.
3. Levering
-
Leveringstiden er 1-3 hverdage.
-
Vi leverer udelukkende inden for Danmark.
-
Pakker sendes med GLS eller DAO.
-
Fragt beregnes ud fra varens vægt.
Du kan vælge mellem:
-
Uden omdeling (levering til pakkeshop).
-
Med omdeling (levering til døren).
Et track and trace-nummer fremsendes altid, så du kan følge din pakke.
4. Fortrydelsesret
-
Du har 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen.
-
Returneringsomkostninger afholdes af kunden.
-
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse uden at give besked.
Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du:
-
Kontakte os på kontakt@climovo.dk.
-
Vedhæfte en udfyldt fortrydelsesformular (jf. formularen nederst i handelsbetingelserne).
Ved returnering af en ordre, hvor en gratis gave er modtaget, skal hele ordren returneres.
5. Varens Stand ved Returnering
-
Du hæfter for en eventuel værdiforringelse, der skyldes anden håndtering end nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
-
Hvis varen er brugt ud over dette, kan du kun få en delvis eller ingen refundering.
-
Climovo vurderer varens stand ved returnering.
6. Reklamationsret
-
Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov.
-
Reklamationer skal meddeles inden for rimelig tid – senest 2 måneder efter, at fejlen er opdaget.
-
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger ved berettigede reklamationer.
Reklamationen frafalder ved:
-
Forkert brug eller ualmindelig betjening af produktet.
-
Brug, der ikke følger den medfølgende brugsanvisning.
Climovo kan ikke holdes erstatningsansvarlig for skader eller tab, der skyldes forkert brug af produkterne, herunder hvis brugsanvisningen ikke er fulgt.
Kontakt for reklamation: Climovo E-mail: kontakt@climovo.dk
Reklamationer modtages ikke, hvis de sendes pr. efterkrav.
7. Persondata og Sikkerhed
-
Vi behandler dine oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
-
Oplysninger deles ikke med tredjepart uden dit samtykke.
8. Ændringer af Vilkår
-
Climovo forbeholder sig retten til at ændre handelsbetingelserne.
-
Ændringer vil blive opdateret på hjemmesiden og gælder fra tidspunktet for offentliggørelse.
9. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@climovo.dk. Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du indsende en klage til:
-
Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
-
EU-Kommissionens online klageportal via http://ec.europa.eu/odr
Sidst opdateret: 13/3-2025
Standardfortrydelsesformular
(Til udfyldelse og returnering, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til: Climovo, [Indsæt adresse], kontakt@climovo.dk
Jeg meddeler hermed, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale af følgende varer/tjenesteydelser:
-
Bestilt den [indsæt dato] / modtaget den [indsæt dato]
-
Kundens navn:
-
Kundens adresse:
-
Kundens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):
-
Dato: